KONKURS „OCZARUJ MNIE …LITERATURĄ Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”
Zapraszamy uczniów do udziału w konkursie „Oczaruj mnie …literaturą z różnych stron świata”.
Szczegółowa informacja poniżej:
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie
Filia w Grodzisku Mazowieckim
serdecznie zaprasza do udziału w VIII edycji konkursu na opowiadanie pod hasłem „Oczaruj mnie …literaturą z różnych stron świata”
Konkurs objął honorowym patronatem Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński
REGULAMIN KONKURSU
CELE KONKURSU
- Propagowanie wśród dzieci i młodzieży zamiłowania do literatury.
- Rozbudzenie wyobraźni i wrażliwości uczniów na piękno literatury.
- Rozwijanie twórczości własnej uczestników.
- Dbałość o kulturę słowa.
- Uwrażliwienie na piękno polskiej mowy.
ORGANIZATORZY KONKURSU:
- PBW Filia w Grodzisku Mazowieckim
- Biblioteki szkolne powiatu grodziskiego
- Centrum Kultury w Grodzisku Mazowieckim
TERMIN PRZEPROWADZENIA KONKURSU
Zgłoszenia do konkursu do: 10.11.2022 (do biblioteki szkolnej)
Etap szkolny: 15.11.2022r.
Etap międzyszkolny: 07-09 XII 2022r.
Uroczystość wręczenia nagród: I 2023r.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Do udziału w konkursie zapraszamy uczniów z terenu Powiatu Grodziskiego w następujących grupach wiekowych i dwóch kategoriach:
I Kategoria „ŻYWE SŁOWO”
- uczniowie klas 0 – III szkoły podstawowej
- uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
- uczniowie klas VII- VIII szkoły podstawowej
II Kategoria „AUDIOBOOK”
- uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej
- uczniowie klas VII- VIII szkoły podstawowej
- Uczestnicy opowiadają wybrany przez siebie utwór literacki lub fragment wybranego utworu .
- Utworem literacki może być opublikowany tekst innego autora lub tekst uczestnika konkursu.
- Recytacja wiersza możliwa tylko dla dzieci z przedszkoli i uczniów klas 0-III.
- Uczniowie klas 0-III mają możliwość wyboru opowiadania tekstu lub recytacji wiersza.
- Konkurs jest indywidualny.
- Uczestnicy mogą zaprezentować jeden utwór tylko w jednej kategorii: „ŻYWE SŁOWO” lub „AUDIOBOOK”.
- Uczestnicy wybierający kategorię AUDIOBOOK powinni dostarczyć nagranie w formacie mp3 na płycie CD podpisanej imieniem i nazwiskiem autora nagrania. W nagraniu przed rozpoczęciem opowiadania należy podać autora i tytuł utworu. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zatrzymania i wykorzystania prac konkursowych do celów promocyjnych.
- Czas prezentacji do 5 minut.
- Do etapu międzyszkolnego przechodzą laureaci I, II, III miejsca eliminacji szkolnych, z każdej kategorii.
Zgłoszenie uczestników do etapu międzyszkolnego następuje poprzez przekazanie Protokołów Komisji z etapu szkolnego do Filii PBW do 26.11.2022 r. Do udziału w etapie międzyszkolnym kwalifikują Komisje Szkolne pod przewodnictwem nauczyciela bibliotekarza. W pracach tych komisji mogą uczestniczyć pracownicy biblioteki pedagogicznej.
Organizatorzy zapewniają nagrody i dyplomy dla Laureatów Konkursu.
Kryteria OCENY OPOWIADANIA W KATEGORII ŻYWEGO SŁOWA:
- dobór repertuaru: 0-2
2. ogólny wyraz artystyczny: 0-3
– strój, rekwizyty…
– wykorzystanie środków pozawerbalnych
3. ogólna prezentacja tematu i konstrukcji wypowiedzi: 0-6
– właściwa kompozycja
– płynność i poprawność wyrażania myśli,
– bogactwo języka i jego barwność
– jasność i logiczność formułowania myśli
– poprawne akcentowanie
– sugestywność wypowiedzi
4. wprowadzenie dialogu: 0-1 - odpowiednie wykorzystanie limitu czasu: 0-1
6. pamięciowe opanowanie tekstu: 0-2 - prezentacja utworu własnego autorstwa: 0-3
- Maksymalna liczba punktów –18.
KRYTERIA OCENY RECYTACJI WIERSZA W KATEGORII ŻYWEGO SŁOWA:
- dobór repertuaru: 0-2
- ogólny wyraz artystyczny: 0-2
(uzasadniony gest sceniczny, element ruchu, strój)
- ogólna prezentacja tematu i konstrukcji wypowiedzi: 0-6
– interpretacja tekstu
– płynność i poprawność wyrażania myśli,
– jasność i logiczność formułowania myśli
– poprawne akcentowanie
– sugestywność wypowiedzi
- odpowiednie wykorzystanie limitu czasu: 0-1
- pamięciowe opanowanie tekstu: 0-2
Maksymalna liczba punktów –13.
Kryteria OCENY UCZESTNIKÓW W KATEGORII AUDIOBOOK:
- dobór repertuaru: 0-2
2. ogólny wyraz artystyczny: 0-2
– wykorzystanie środków werbalnych
– ciekawy, indywidualny charakter nagrania (wykorzystanie różnych efektów dźwiękowych)
3. ogólna prezentacja tematu i konstrukcji wypowiedzi: 0-6
– właściwa kompozycja
– płynność i poprawność wyrażania myśli,
– bogactwo języka i jego barwność
– jasność i logiczność formułowania myśli
– poprawne akcentowanie
– sugestywność wypowiedzi
4. wprowadzenie dialogu: 0-1
- odpowiednie wykorzystanie limitu czasu: 0-1
6. prezentacja utworu własnego autorstwa: 0-3 - Maksymalna liczba punktów –15.