Grodzisk Mazowiecki leży w centralnej Polsce, blisko głównych szlaków komunikacyjnych kraju i liczących się centrów ekonomicznych. To usytuowanie zapewnia nie tylko szybkie połączenie z największym rynkiem stołecznym (30 km do centrum Warszawy), ale daje możliwość łatwego dojazdu do Łodzi, Katowic, Krakowa, Poznania i Gdańska.
Szanowni Państwo!
Znajdujemy się aktualnie w trudnej sytuacji, której dalszy przebieg jest nieznany, nie potrafimy przewidzieć jej skutków i określić w czasie jej końca. Obecny stan może powodować w nas lęk, niepokój , czasem złość, a nawet panikę. W związku z tym przesyłamy kilka rad i wskazówek, jak radzić sobie w tej sytuacji.
1. Zacznij od siebie. Przyjrzyj się sobie, swoim myślom i emocjom.
Daj sobie czas na adaptację. Dzieci są naszym lustrem, a my
drogowskazem. Dzieci bardzo często naśladują nasze zachowania i
najprawdopodobniej przyjmą nasze emocje, poglądy, działania.
2. Sprawdź ile wiesz. Korzystaj z wiarygodnych źródeł. Skup się
na faktach – jakie są zagrożenia, co zrobić, by zmniejszyć
niebezpieczeństwo zarażenia. Poczytaj o grupach ryzyka i przede
wszystkim o tym, jak chronić siebie i swoich bliskich. Twój spokój
pomoże ci w zapewnieniu spokoju dziecku.
3. Przestrzegaj zaleceń, przekazywanych przez instytucje,
dotyczących zachowania bezpieczeństwa podczas pandemii (m.in.
higiena, izolacja, kwarantanna itd.)
4. Przyjrzyj się dziecku. Zobacz jak się zachowuje, usłysz o co
pyta, zapytaj czego potrzebuje. Pamiętaj, że każde dziecko jest
inne. Dowiedz się, co twoje dziecko już wie.
5. Wysłuchaj i przyjmij wszystkie uczucia swojego dziecka . Daj
dziecku czas na zaakceptowanie nowej sytuacji. Zmiana, której
doświadczamy i pozytywna adaptacja wymaga czasu.
6. Poruszaj temat,
ale pamiętaj, że nie jest jedyny. Spokojnie odpowiadaj na pytania,
pozwól sobie na „nie wiem”. Dziecko nie oczekuje, że będziemy znać
wszystkie odpowiedzi.
Dostosuj komunikaty
do wieku dziecka. Mów prawdę.
7. Daj dziecku swoją uwagę. Zaplanujcie, co możecie zrobić wspólnie,
co osobno. Zorganizujcie czas, biorąc pod uwagę potrzeby
indywidualne i wspólne.
8. Zadbajcie o ramy dnia dziecka, uwzględniając w nich wszystkie
potrzeby i czynności (pory pobudki, higieny, ubrania się, posiłków,
nauki, porządków, zabawy itd.). Umieść plan w widocznym miejscu,
staraj się do niego odwoływać. Plan można stworzyć wspólnie z
dzieckiem.
9. Jeśli sami
pracujecie zdalnie z domu, postarajcie się, aby wasza praca miała
ramy rozpoznawalne dla dziecka.
Załączamy również dodatkowe materiały, które pomogą w radzeniu sobie w obecnej sytuacji.
Z wyrazami szacunku.
Izabella Obrembalska – psycholog
Anna Rustecka – Krawczyk – psycholog, pedagog
Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie
Jak wzmocnić poczucie bezpieczeństwa dziecka w
trakcie zamknięcia szkół
dodano 2020/03/20 Izabella Obrembalska, Anna Rustecka-Krawczyk
Szkoła Podstawowa nr 1 w Grodzisku Mazowieckim admin: PZ
instrukcja pierwszego logowania
realizowane projekty: